تبلیغات سایت

فرم حمایت مالی از هزینه های سایت

کانال روستا در آپارات

جستجو در سایت

آخرین نظرات شما

  • علی
    خدایا شکرت به خاطر تمام خوبی هات

    ادامه مطلب ..و

     
  • علی
    خدایا ممنوم به خاطرتمام خوبی هات

    ادامه مطلب ..و

     
  • م معصومیان
    خدا را شکر

    ادامه مطلب ..و

     
  • م آشفته
    لایک شدید عالی بود

    ادامه مطلب ..و

     
  • م ه
    ضمن تشکر از اقای رجبی

    ادامه مطلب ..و

     
  • م ه
    امیدوارم موفق باشند

    ادامه مطلب ..و

     
  • هادي
    خيلي عالي بئد مهدي اقا

    ادامه مطلب ..و

     
  • مهدی هاتفی
    ضمن تشکر از جناب آقای رجبی آمادگی کامل خود را برای همکاری هر چه بیشتر با آقای غلامی اعلام می داریم امید موفقیت را برایشان آرزومندم

    ادامه مطلب ..و

     
  • علی زراعتکار
    سلام . با تشکر از پیگیری همه دوستان

    ادامه مطلب ..و

     
  • مهدی هاتفی
    ضمن تشکر از دهیار محترم وشورای اسلامی چنانچه برادران بزرگوار بتوانند حداقل سالی یکبار گزارش کارهای انجام شده در روستارا از طریق همین شبکه اطلاع رسانی کنند خیلی خوبه

    ادامه مطلب ..و

مطالب صفحه اصلی سایت

آزمون استخدامی

 بدين وسيله به اطلاع كليه داوطلبان متقاضي ثبت نام و شركت در آزمون استخدامي سازمان ثبت اسناد و  املاك كشوردر سال 1393 مي‌رساند،كه ثبت نام در اين آزمون منحصراً به صورت اينترنتي از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني:  www.sanjesh.org از روز چهارشنبه مورخ 22/5/93 آغاز و لغايت روز سه شنبه مورخ 28/5/93 پايان مي‌پذيرد.

 

 دريافت فايل جداول مربوط به عناوين شغلي مورد نياز فرمت PDF

 

لذا كليه متقاضيان، ضرورت دارد كه در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرايط و ضوابط عمومي و اختصاصي آزمون، و با در نظر داشتن مواردي از قبيل عناوين شغلي، محل جغرافيايي خدمت، رشته‌ها و مدارك تحصيلي و جنس مورد پذيرش (مطابق جدول ذيل اين اطلاعيه) و با فراهم نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز ثبت‌نام، نسبت به ثبت‌نام در آزمون فوق اقدام نمايند.
شرايط عمومي استخدام:
تدين به دين مبين اسلام يا يكي از اديان رسمي كشور مصرح در قانون اساسي.
داشتن تابعيت ایران .
التزام به قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران.
انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی (ويژه آقايان).
عدم اعتياد به دخانيات و مواد مخدر.
نداشتن سابقه محكوميت جزائي موثر.
داوطلبان نبایــد از جمله افــرادی باشند که به موجب آراء مراجع قضــائی و ذیصلاح، از خدمات دولتی منع شده باشند.
داشتن سلامت جسماني و رواني و توانائي براي انجام كاري كه استخدام مي شوند.
داوطلبان استخدام نبايد از مستخدمين رسمي، ثابت و پيماني دستگاه های دولتی و یا بازخرید خدمت باشند.
شرايط اختصاصي استخدام:     
-داشتن حداقل 20 سال سن و حداكثر 32 سال تمام (برای مقطع تحصیلی کارشناسی) و حداکثر 35 سال تمام (برای دارندگان مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر) و ملاک سن تا آخرین روز مهلت ثبت نام (28/5/93) می­باشد.
تبصره : موارد ذيل به شرط ارائه تاييديه­هاي معتبر به حداكثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
الف ) داوطلباني كه در جبهه­ هاي نبرد حق عليه باطل (از تاريخ 31/6/1359 لغايت 29/5/1367) به طور داوطلبانه خدمت نموده­ اند، به ميزان مدت حضور در جبهه و همچنين مدت زمان بستري شدن و يا استراحت پزشكي رزمندگان در اثر مجروحيت در جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل.
ب) خواهر و برادر شهید، همسر و فرزند جانباز (25 درصد به پایین)، همسر و فرزند آزاده کمتر از یکسال اسارت تا ميزان 5 سال.
ج) جانبازان و آزادگان، همسر و فرزندان شهداء، همسر و فرزندان جانبازان (25 درصد و بالاتر)، همسر و فرزندان آزادگانی که حداقل یکسال سابقه اسارت دارند و خود رزمنده ( با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه) از شرط حداكثر سن معاف مي­باشند.
د) داوطلباني كه به صورت غير رسمي و تمام وقت در دستگاه­ هاي مشمول ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری به خدمت اشتغال داشته­اند به ميزان مدت خدمت غير رسمي آنها.
تذكر مهم:
1-داوطلبان متقاضي استخدام مي بايست تا آخرين روز مهلت ثبت نام (28/5/93) در مقطع تحصيلي اعلام شده فارغ التحصيل شده باشند.
2-داوطلبان متقاضي استخدام مي‌بايست تا آخرين روز مهلت ثبت نام (28/5/93) داراي كارت پايان خدمت يا معافيت دائم باشند.
 
ج- مراحل ثبت نام :
- مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشاني:  www.sanjesh.org
– تکمیل فرم تقاضانامه الکترونیکی در سایت مذکور.
– ارسال عکس : داوطلب می بایست یک قطعه عکس با مشخصات ذیل اسکن و در قسمت مربوط بارگذاری نماید.
عکس 4×3 که در سال جاری گرفته شده باشد.(عکس تمام رخ)
عکس اسکن شده باید با فرمت jpg باشد.
اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر 400×300 پیکسل و حداقل 300×200 پیکسل باشد.
تصویر داوطلب باید واضح ، مشخص و فاقد اثر مهر ، منگنه و هرگونه لکه باشد.
حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از 70 کیلو بایت بیشتر باشد.
حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
حتی الامکان عکس ها سیاه و سفید و در صورت رنگی بودن دارای زمینه سفید باشد.
د – پرداخت وجه ثبت نام:
متقاضیان واجد شرایط، به منظور ثبت نام در آزمون استخدامی می بایست از روز چهارشنبه مورخ 22/5/93 تا پایان روز سه شنبه 28/5/93 پس از مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشاني:  www.sanjesh.orgنسبت به واریز مبلغ 530.000 (پانصد و سي هزار ریال) به عنوان هزینه ثبت نام در آزمون استخدامی سازمان ثبت اسناد و املاك كشور از درگاه اینترنتی و با کارت های بانکی متصل به شبکه شتاب اقدام نمایند.
توضیح 1: مدت زمان فوق به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود و متقاضیان باید در مدت زمان تعیین شده نسبت به ثبت‌نام اقدام و از موکول نمودن ثبت نام به روزهای پایانی خودداری نمایند.
توضیح 2: ثبت نام زمانی تکمیل می‌گردد که مراحل با موفقیت انجام شده و شماره پيگیری از طریق سیستم به متقاضی اعلام شود. (متقاضیان شرکت در آزمون باید پس از پایان ثبت‌نام، کد پيگیری خود را یادداشت و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهداری نمایند.)
توضیح 3: ثبت‌نام متقاضیان صرفاً از طریق سایت سازمان سنجش و بصورت اینترنتی بوده و نیازی به ارسال مدارک نمی‌باشد. به تقاضاهای حضوری و یا مدارک ارسالی از طریق پست ترتیب اثر داده نخواهد شد و تعهدی را نیز برای سازمان ایجاد نخواهد کرد.
توضیح 4: قبل از پرداخت وجه ثبت نام لازم است داوطلبان از احراز شرايط (عمومی، اختصاصی و...) خود با مفاد آگهي استخدام اطمينان حاصل نمايند. همچنين به ثبت‌نام‌های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و هیچگونه مسئولیتی متوجه سازمان ثبت اسناد و املاك كشور نخواهد بود و وجوه پرداختی به هیچ عنوان مسترد نمی شود.
ه‍- زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شركت در آزمون:
کارت شرکت در آزمون از روز چهارشنبه مورخ 26/6/93 لغايت روز پنجشنبه مورخ 27/6/93 برای مشاهده و پرینت، بر روی سايت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. آزمون در روز جمعه مورخ 28/6/93 در تعدادي از مراكز استان­ها، با توجه به تعداد متقاضيان شركت كننده در آزمون برگزار خواهد شد كه اطلاعات لازم يك هفته قبل از آزمون (در تاريخ 20/06/93) از طريق سايت اطلاع­رساني خواهد شد. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روي كارت شركت در آزمون درج و هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون به منزله تایید اطلاعات ارسالی نمی‌باشد و مدارک داوطلبان بعد از آزمون بررسی خواهد شد و چنانچه در هر مرحله از مراحل امتحان و جذب محرز شود داوطلب به اشتباه يا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و يا فاقد شرايط مندرج در آگهي است، از انجام مراحل بعدي محروم گرديده و حتي در صورت صدور حكم استخدامي، حكم مزبور لغو و بلا اثر مي­گردد .
 
مواد آزمون:
الف ) آزمون توانمندي­هاي عمومي شامل: 1- زبان و ادبيات فارسي  2- زبان انگلیسی عمومی 3- ریاضی و آمار مقدماتی 4- فناوری اطلاعات (مهارتهاي 3، 4، 6 و 7 I.C.D.L) 5- معارف اسلامي 6- اطلاعات سياسي، اجتماعي و مباني قانوني می­باشد.
تبصره :  اقليت هاي ديني از پاسخگوئي به سوالات معارف اسلامي معاف مي باشند و امتياز آن در ساير موارد آزمون توزيع مي­شود.
ب) آزمون تخصصي شامل سوالات مرتبط با رشته شغلي مورد درخواست داوطلب (طبق جدول ذيل اين اطلاعيه) مي‌باشد. مواد آزمون تخصصي در تاريخ 28/5/93 از طريق سايت سازمان سنجش اعلام خواهد شد.
تذكرات:
1- در مناطق محروم (مناطق مندرج در تقسیمات کشوری) اولویت جذب و بکارگیری با افراد بومی می­باشد. داوطلبان بومی در صورت کسب حد نصاب لازم آزمون در اولویت جذب و انتخاب قرار دارند و در صورتی که برای رشته محل جغرافیایی، تعداد داوطلب حائز حد نصاب به میزان تعداد افراد مورد نیاز نرسد از سایر داوطلبان همان رشته محل جغرافیایی، به میزان تکمیل افراد مورد نیاز دعوت به مصاحبه می­شوند. 
2-داوطلب بومی شامل افرادی می­شود که حداقل دارای یکی از ویژگی­های زیر باشند:
الف) محل تولد داوطلب با محل جغرافيائي مورد تقاضا براي استخدام يكي باشد.
ب) حداقل پنج سال از سنوات تحصیلی داوطلب (ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان) به صورت پیوسته در محل جغرافيائي مورد تقاضا طی شده باشد.
ج) همسر و فرزندان پرسنل نيروهاي مسلح که محل جغرافيائي مورد تقاضای آنها با محل تولد همسر یا پدر(شاغلین نیروهای مسلح) در محل جغرافيائي مورد تقاضا یکی باشد و یا محل سکونت آنان(در خصوص بازنشستگان نیروهای مسلح) در محل جغرافيائي مورد تقاضای شغل باشد.
د) فرزندان و همسران کارکنان رسمی، پیمانی و نیروهای قراردادی که در اجرای مصوبات"کارگروه انتقال دولت از تهران" به محل جغرافيائي مورد تقاضا برای استخدام منتقل شده اند.
و) آن دسته از افرادی که حداقل سه سال سابقه کار تمام وقت در دستگاه های اجرایی محل جغرافيائي مورد تقاضا برای استخدام، با پرداخت حق بیمه داشته باشند.
توضیح: اولویت انتخاب داوطلبان با بومی شهرستان می باشد و در صورتی که داوطلب بومی شهرستان حد نصاب لازم برای قبولی را کسب نکرده باشد؛ از داوطلبان بومی سایر شهرستان های استان در صورت شرکت در آزمون مربوط به آن محل انتخاب می­شوند.
توجه : ملاک مورد عمل آخرین تقسیمات جغرافیایی وزارت کشور می­باشد و داوطلبان بايستي مدارك مثبته فوق الذکر دال بر بومی بودن را به همراه سایر مدارك مورد نياز به محض درخواست سازمان مربوطه (سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) به آنان ارائه کند.
3-از كل مجوز استخدامي اخذ شده، بیست و پنج درصد (25%) آن از میان جانبازان، آزادگان فاقد شغل و فرزندان و همسران شهداء و فرزندان و همسران جانبازان بیست و پنج درصد (25%) و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان بالای یک سال اسارت و خواهر و برادر شهید تخصیص می­یابد.
توضیح: در صورت باقیمانده سهمیه 25 درصد سهمیه ایثارگران (طبق لیست معرفی شده از بنیاد شهید و امور ایثارگران)، خواهران و برادران شهید که در آزمون شرکت نموده اند و حد نصاب لازم را کسب نمایند، می توانند از سهمیه فوق استفاده نمایند.
4- از کل مجوز استخدامی اخذ شده توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، پنج درصد (5%) سهمیه استخدامی به رزمندگان (با حداقل 6ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها) و همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد (25%) و فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت تخصیص می یابد.
توجه 1: مشمولین این بند بر اساس آگهی استخدامی در آزمون شرکت نموده و در بین خود به رقابت خواهند پرداخت. انتخاب ایثارگران در حد سهمیه تعیین شده به ترتیب نمره کسب شده از بین ایثارگران واجد شرایط که در زمان مقرر ثبت نام نموده­اند انجام خواهد شد.
توجه 2: از بین مشمولین پنج درصد سهمیه استخدامی، رزمندگان (با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها)درآگهی ثبت نام نموده ولیکن از شرط آزمون،جنسیت،معدل و سن معاف بوده و اولویت اول اختصاص این سهمیه می­باشند و سایر مشمولین سهمیه مذکور در اولویت دوم قرار دارند.
 5-استخدام مازاد بر 30 درصد سهمیه ایثارگران از طریق رقابت با سایر داوطلبان واجد شرایط صورت خواهد گرفت لذا افرادی که به هر دلیلی نتوانند از سهمیه های مربوط به ایثارگران برخوردار شوند می بایستی همانند سایر داوطلبان به رقابت بپردازند.
6- معلولين عادي بشرط كسب حد نصاب نمره لازم(60درصد نمره عمومی) و دارابودن شرايط مندرج در آگهي به ترتيب نمره مكتسبه از 3 درصد سهميه قانوني مربوطه برخوردار خواهند بود.                    
7-انتخاب داوطلبان استخدام براي انجام مصاحبه تخصصي حداكثر به ميزان 3 برابر ظرفيت مورد نياز از ميان افرادي كه حد نصاب نمره آزمون عمومي (60 درصد كل نمره آزمون)  را كسب كرده اند، به ترتيب بالاترين نمرات آزمون تخصصي انجام خواهد شد.
8-كسب حد نصاب نمره لازم در آزمون توانمندي­هاي عمومي صرفاً به منزله تاييد صلاحيت عمومي و تصحيح اوراق امتحان بوده و هيچگونه حق استخدامي ايجاد نمي­كند و انتخاب داوطلبان براساس نمرات آزمون تخصصي، مصاحبه و با رعايت اولويت­هاي مقرر صورت مي­پذيرد.
9-به ثبت نام دانشجويان و دارندگان مدارك تحصيلي پائين‌تر از مقاطع تحصيلي اعلام شده در شرايط احراز مشاغل مذكور در آگهي و همچنين مدارك معادل (به استثناي دارندگان مدارك تحصيلي معادل صادره از دانشگاهها و موسسات آموزش عالي كشور كه در آزمون جامع سازمان سنجش آموزش كشور شركت نموده و قبول شده اند و گواهي مبني بر امكان ادامه تحصيل در مقطع بالاتر با ارزش علمي دارند) ترتيب اثر داده نخواهد شد.
10-مدارك تحصيلي فارغ التحصيلان دانشگاه آزاد اسلامي در صورت پذيرفته شدن در آزمون ( حداكثر 2 ماه پس از اعلام نتيجه) بايستي به تاييد سازمان مركزي  دانشگاه  مذكور برسد.
11-مسئوليت ناشي از عدم رعايت دقيق ضوابط و شرايط اعلام شده در متن آگهي برعهده داوطلب خواهد بود و درهر مرحله از مراحل امتحان،مسابقه و جذب محرز شود داوطلب به اشتباه يا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و يا فاقد شرايط مندرج درآگهي است،از انجام مراحل بعدي محروم گرديده ودرصورت صدورحكم استخدامي، حكم مزبور لغو و بلا اثر مي گردد.
12-اسامی پذیرفته شدگان پس از تایید مراجع ذیصلاح از طریق سامانه کارمند ایران به آدرس www.karmandiran.ir حداکثر 2 ماه بعد از برگزاری آزمون استخدامی به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
13-انتخاب نهايي پذيرفته شدگان آزمون پس از طي مراحل گزينش و اخذ شماره مستخدم از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور میسر می باشد.
 
 

 

کمبود آب یک مشکل جدی در روستا

متاسفانه خشکسالی های پی در پی چند سال اخیر و مخصوصا امسال که بارنگی قابل توجهی در روستا نداشتیم با عث شده که ساکنین در نقاط مرتفع روستا با مشکل کمبود آب مواجه باشند از طرفی کمبود آب کشاورزی باعث شده تا بسیاری از اهالی به کاشتن نهال و سبزیجات در منازل خود روی بیاورند که آبیاری این محصولات نیز اکثرا با آب آشامیدنی صورت میگرید .باخبر شدیم چند روز گرشته شرکت آب وفاضلاب اقدام به قطع آب مشترکین پرمصرف نموده که براساس همین گذارشات آب آشامیدنی بیش از 30 نفر از اهالی قطع گردیده است اما جالب اینجاست که این قطعی زیاد طول نکشیده وباپرادخت جریمه هایی بین 30 تا 80 هزارتومانی مجدد وصل گردیده است اما آیا این اقدام موجب صرفه جویی در مصرف آب خواهد گردید یا اینکه مسئولین باید اقدام جدی تری در این زمینه انجام دهند.

تبریک عید سعید فطر و اعمال این روز

حکم زکات فطر:زکات فطر بر هر مسلمان آزادی که بیش از قوت یک شبانه روز خود و خانواده‌اش داشته باشد، واجب است (رواه بخاری1503- مسلم984) ورسول الله صلى الله علیه و سلم به دادن زکات فطر از کوچک وبزرگ وآزاد وبرده وکسانی که نفقه آنها بر عهده شما است امر فرموده(صحیح ،دارالقطنی220- بیهقی161/4- الاءرواءالغلیل835)

از ابن عمر ( رض ) روایت است: «أمر رسول الله-صلى الله علیه وسلم- بصدقة الفطر عن الصغیر والکبیر والحر والعبد ممن تمونون» (صحیح – بیهقى 161/4) «پیامبر صلى الله علیه وسلم به دادن زکات فطر از کوچک و بزرگ و آزاد و برده، و کسانی که نفقه آنها بر عهده شما است امر فرموده است». دریک روایت ضعیفی از حضرت عثمان رضی الله آمده است که درأن زمان زکات جنین را نیزمیدادند و نزد مذهب حنبلى دادن زکات فطر براى جنین مستحب است ولى واجب نیست.

حکمت زکات فطر:ىر حىیث متبرکه که راوی حىیث ابن عباس رضی الله عنه میباشد آمد ه است که : رسول الله صلى الله علیه و سلم زکات فطر را به عنوان پاک کننده روزه دار ازسخنان بیهوده ودشنام ، به عنوان رزق وخوراکی برای مساکین واجب کرده است « والصدقة تطفى الخطیئة کما یطفى الماء النار » ( الترمذی ) « صدقه گناهان را محو ونابود مى کند همانطوریکه آب آتش را بى اثر مى ماند ». در حدیثی آمده است که : اګر کسى که قبل از نماز عید صدقه فطر خویش را اداء نماید آن صدقه به شرف قبول واقع گردیده ؛ اما اگر بعد از نماز ادا گردد مانند سایر خیرات وصدقات یک صدقه به حساب میاید. (وبه عنوان زکات فطر محسوب نمی شود)(صحیح سنن ابن ماجه1480- ابوداوود1594)

وقت واجب گردیدن صدقه فطر : هنگام طلوع فجر روز عید رمضان است لیکن تقاضاى حکمت ونصب العین وجوب آن در این است که این وجیبه باید چند روز قبل از عید رمضان صورت گیرد تا به مستحقین ونیازمندان برسد.

انسان متوسط الحال علاوه برخودش بایدازجانب اولاد نا بالغ خود هم صدقه فطر را ادا کند ومقدار صدقه فطر بر شخص بالغ ونابالغ یکسان میباشد .

مقدار زکات فطر:ابو سعید خدری رضی الله عنه می فرماید: ما درزمان رسول الله صلى الله علیه و سلم یک صاع از گندم یا جو یا خرما یا کشک یا کشمش را برای هر نفرزکات فطر می دادیم(رواه بخاری1505- مسلم985)

ودر حدیث دیگری می فرماید: ما یک صاع ازطعام خود را در عهد رسول الله صلى الله علیه و سلم به عنوان زکات فطر می دادیم (رواه بخاری 1510)

مقداری صدقه فطر که همه علما ء بران متفق القول اند عبارتند از یک کیلو ویکصدو ده گرام کندم ویا قیمت روز آن میباشد.
ابن قیم جوزی رحمه الله می فرماید: این چند مورد از حبوبات (گندم- جو- خرما و...)که در احادیث ذکری از آن بعمل آمده است نشانگر آن است که در زمان پیامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه وسلم در مدینه (قوت)غذای غالب مردم همین چیزها بوده و اگر درجایی یا زمانی دیگر قوت غالب چیز دیگری باشد باید ازآن بپردازند اگرچه غذایشان غیرازحبوبات مثل شیروگوشت و ماهی باشد واین قول جمهور علما وقول ارجح است ومقصود از پرداخت زکات فطر یکسانی با مساکین است، درطعام روزعید، یعنی غذای مسکین هم درآن روز همانند بقیه مردم باشد. (اعلام الموقعین 3/12)

زکات فطر به چه کسانی داده می شود:

زکات فطر مطابق به ګفتار وهدایت پیامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه وسلم که میفرماید : ((زکات فطر رزق وخوراکی برای مساکین است)) (صحیح سنن ابن ماجه1480- ابو داوود1594)

عید فــــطـــر :

کلمه « عید » در اصل از فعل عاد(عود) یعود به معنى بازگشت است ، ولذا به روزه هایى که مشکلات قوم وگروه بر طرف میشود وبه راحت ها وپیروزى هاى دست مى یابند ، عید مسمى نموده اند.

عید اسلامى فطر یکى از دو عید بزرگ اسلامى است که مسلمان روزه دار در طول ماه رمضان با ارتبا طهاى پى در پى با خداوند متعال واستغفار از گناهان به تصفیه روح وجـان خویش همت گماشته واز تمام آلودگى ها ى ظاهرى وباطنى که برخلاف فطرت انسان است خود را پاک نموده وبه فطرت واقعى خود بر مى گردند.

طوریکه حضرت مسیح (ع) روز نزول مائده را روز بازگشت به پیروزى وپاکى وایما ن به خدا دانسته وآنرا به عید مسمى نموده است.

روایت است که نزول مائده به روز هاى یکشنبه صورت میگرفت بدین اساس روزه یکشنبه از احترام خاصى عیدى بین مسحىیان برخوردار میباشد.

کلمه عید تنها یکبار در

قرآن

 عظیم الشان تذکر یافته است : « اللهم ربنا انزل علینا ما ئدة من السما ء تکون لنا عیدٱ لاولنا وآخرنا وآیة منک ».

 

روز اول ماه شوال رابدین سبب عید فطر مسمى نموده اند که امر امساک ، صوم از خوردن ونوشیدن بر داشته شده وبه مسلمانان هدایت داده شده که روزه خود را افطار کنندوبه خوردن ونوشیدن رو آورند.

افطار یعنى فطور وفطور به معناى خوردن ونوشیدن طوریکه در ماه مبارک رمضان ، انسان افطار مینماید یعنى اجازه خوردن پس از امساک از خورن به او داده مى شود.
 مسلمانان در این روز در اثر یک ماه مهمانى وضیافت خداوند به صفاى باطن دست یافته ودر حقیقت شخصیت واقعى خویش را باز یافته اند، بلى ، فطرت پاک انسان در طول سال در اثر غبار هاى جهل ونادانى وغفلت به انواع گناهان ومعصیت ها مبتلا شده واز حقیقت خود دور مى شود ودر نتیجه دچار خود فراموشى وخدا فراموشى مى گردد ، امـا با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ،انسان در پرتو فضاى معنوى آن ماه وتلاش هاى خویش به یک زندگى نوین دست مى یابد ، که مى توان آن را ( بازگشت به خویشتن ) نــا میـــــد.

مسلمانان در ایام مبارک رمضان با یک ماه روزه گرفتن ، تراویح ، تلاوت قـرآن ، صدقه ، خیرات 

وسایر عبادات وخوبیهای که به دستور رب العزت انجام داده اند ، این روز را منحیث روز خوشى وعید تجلیل مى نمایند.

در روایت امده است زمانیکه پیامبر اسلام از مکه بــه مدنیه منوره هـــجرت نمود مــردم آن دیار در هر سال دو روز را جشن میگرفتند پیامبر اسلام از مردم مدینه در مورد این دو جشن پرسید که چرا در این روز ها عید میگیرند ؟
مردم در جواب گفتند « ما قبل از مشرف شدن به اسلام این دو روز را جشن معین نموده بودیم ، که در این روزه به تفریح وخوشحالى مى پرداختیم »

پیامبر اسلام فــرمود : « خداوند در مقابل ایـــن دو روز ، دو روز دیگـــرى را که نسبت به همچو جشن ها فضیلت وبر تـــرى بیشترى دارند براى مسلمانان مقرر نموده که یک روزه آن عید فطر وروز دیگر آن عید سعید اضحى است ».

اعما ل مسنون روز عید سعید فطر :

- توجه به آراستن وزیبایى خود

- غسل کردن بعد از اداى نماز فجر

- مسواک کردن دندانها
-استعمال خوشبویى وعطر

- صبح وقت از خواب بر خاستن

- بسیار وقت به عید گاه رفتن

- پرداختن صدقه ء فطر قبل از رفتن به عید گاه.

- خوردن شیرینى قبل از رفتن به عید گاه 
.

- ادانمودن نماز عید در عید گاه 
در حین راه رفتن آهسته آهسته خواندن تکبیر
 الله اکبر الله اکبر لا اله الا الله والله اکبر ولله الحمد.

نماز عید :

در روزه عید خـــوانــــدن دو رکعت نماز واجب است .

نیت نماز عید :

« نیت کردم بخوانم دو رکعت نماز واجب عید فطر ویا عید اضحى را با جمله تکبیراتش خاص براى خدا اقتدا ء نمودم به این امام حاضر رو آوردم طرفه کعبه شریفه » وتکبیر تحریمه « الله اکبر » گفته دستهاى خویش را تا برابر نرمى هاى گوش خود بلند نـــماید. انگاه دست هاى 

خود را طوریکه در سایر نماز ها مى بندد بسته نموده ، « سبحانک اللهم »

( ثنا ) را بخــــواند.
سپس امام ومقتد یها سه مــرتبه تکبیر گفته در هــر مرتبه دست هاى خود را تا برابر نرمى هاى گوشهایش بلند نموده ، بعد از هر تکبیر به اندازه ءگفتن سه مرتبه « سبحان الله » توقف نموده بعد مرتبه ء دیگر تکبیر دیگر را بگوید . بعد از تکبیر سوم دستهاى خود را دوباره بسته نموده ، وتسمیه گفته سوره فاتحه وآیاتى از

قرآن

 مجید را تلاوت نموده ، طبق معمول رکوع وسجودرا اداء نموده ، براى رکعت دوم ایستاده شود.
در رکعت دوم اولآ سوره فاتحه را بخواند ، بعد از آن آیتى از 

قرآن

 مجید را خوانده قبل از رفتن به رکوع سه بار طورى تکبیر گوید که در هر مرتبه دستهاى خود را تا نرمه هاى گوش مانند تکبیرات رکعت اول بلند نماید ودر تکبیر چهارم حسب معمول بـه رکوع رفته وبعد از انجام رکوع ، سجود وقاعـــده به نماز ش اختتام بخشیده به طرف راست وچپ سلام گرداند.

 

تبریک وتهنیت گفتن به یکدیگر :اصحاب رسول الله صلى الله علیه وسلم هنگامى که روز عید همدیگر را ملاقات مى کردند مى گفتند « تقبل الله منا ومنکم »

( خداوند از ما وشما قبول بگرداند ) (المحا ملى حسن ) 
کسانى که به نماز عید همراه امام نرسد وهمچنین زنانى که در خانه هستند مى توانند آن را بجا آورند. ( بخارى : ۹۸۷ ) 
برخى از منکرات که در عید انجام داده مى شود وباید از آنها پر هیز کرد.تکبر وکوچک شمردن دیگران.
تقلید مردان از زنان وبر عکس در حرکات ولباس
رفتن زنان با آرایش وزینت وبوى خوش به اما کن عمومى وایجاد اختلاط
اسراف وزیاده روى در تمام موارد خصوصٱ در لباس وسفره عید.
عدم توجه به فقرا ء ونیاز مندان .
عدم رعایت صله رحم مخصوصٱ نسبت به کسانى که به کمک ویارى نیاز دارند.

پیام تسلیت

انا لله وانا اليه راجعون
با تاسف وتالم درگذشت ناگهاني مرحوم مغفور شادروان كربلايي عليمراد قنبري را به خانواده هاي محترم قنبري تسليت عرض نموده رحمت واسعه الهي را براي ان عزيز سفركرده ،صبر وشكيبايي براي بازماندگان از خداوند متعال خواهانيم.

برقراری اینترنت پر سرعت در روستا

بعد از چند ماه پیگیری های انجام شده بوسیله دهیاری و شورای اسلامی روستا و همچنین زحمات اقای حسن هاتفی هفته گذشته امکان اتصال به اینترنت پر سرعت از طریق خطوط تلفن در روستا فراهم شد.برای ثبت نام مشخصات صاحب خط و مبلغ 12660تومان برای برقراری اینترنت یک ماهه با سرعت 512مگ الزامیست.